
FAQ
OFTE STILLEDE
SPØRGSMÅL
I LEDVANCE ER VI EKSPERTER INDEN FOR BELYSNING, OG VI VIL RIGTIGT GERNE HJÆLPE DIG!
Har du spørgsmål om produkter, services eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os
– men tjek lige vores FAQ først, det kan være det kan løses nemt
SMART+ WiFi
Jeg kan ikke tilslutte SMART+ WiFi-enheder til mit trådløse internet.
1. Kontroller, at du er på 2,4 GHz internet. Hvis din router automatisk skifter mellem 2,4 GHz og 5 GHz, kan du undersøge, om det er muligt at oprette et særskilt 2,4 GHz-netværk. Kontakt evt. din internetudbyder.
2. Kontroller, at dit SMART+ produkt er fra WiFi-serien og ikke er et Zigbee- eller Bluetooth-produkt. Tjek farven på æsken. Hvis den er lysegrå, er det et WiFi-produkt.
Hvor mange enheder kan jeg tilslutte til samme system?
SMART+ appen understøtter op til 120 enheder i samme “hjem”. Du kan tilføje op til 100 enheder i samme gruppe og op til 100 automatiseringer. Vær dog opmærksom på, at det høje antal enheder kan kræve en fornuftig router/accesspoint.
Hvordan nulstiller jeg en enhed?
For en lyskilde eller lampe: Sluk og tænd for strømmen til din enhed fem gange.
For en plug: Hold tænd-knappen nede i minimum 5 sekunder. Når enheden giver en klik-lyd, er den nulstillet.
SMART+ Zigbee
Hvilke gateways virker SMART+ Zigbee med?
Hos LEDVANCE tilbyder vi ingen Zigbee gateway til vores Zigbee enheder. Vi fokuserer i stedet på samarbejder og partnerskaber. Vi anbefaler at benytte en af følgende Zigbee gateways:
- Samsung SmartThings
- Athom Homey
- Bosch SmartHome
- Amazon Echo Zigbee enheder, fx. 4. generation.
- Philips Hue
- Phoscon / deCONZ
- Zigbee2MQTT
Kan jeg firmware opdatere mine Zigbee enheder?
Eftersom vi ikke selv tilbyder en gateway, kan vi ikke garantere, at du kan opdatere dine enheder på partnergateways. Vores partnere har dog muligheden for, at hente vores firmwareopdateringer og udsende OTA updates på deres platform. Hvis du selv ønsker at opdatere dine SMART+ Zigbee enheder, kan det enten gøres gennem deCONZ eller Zigbee2MQTT.